Portfolio

Brand Management und Kommunikation

Beraterin für strategische und operative Markenführung. Ich unterstütze Teams bei Fragen rund um Brand Management wie Corporate Identity und Design, Brand Architecture, Brand Positioning, Brand Strategy, Brand Guardianship, Tone of Voice, Naming Strategy, Branding, Iconography, Stationery, Merchandising, Corporate Fashion, Shootings, Digital Asset Management, Agenturführung, Messen und Events, Markenschulungen und Marktforschung, Übersetzung der Markenstrategie in Kommunikationskonzepte, integrierte Kampagnen.

Prozesse

Optimierung, Digitalisierung und Implementierung von Prozessen, Steigerung von Effizienz und Effektivität durch die Identifikation von Verschwendung, Fehlern und der Ursachen. Um Prozesse verbessern zu können, muss man sie gründlich verstehen. Mir helfen dabei die Grundprinzipien von SixSigma und Lean Management, pragmatisch angewandt, um nachhaltige Verbesserungen zu erzielen.

Change Management

Von der Analyse, über die Vision zum konkreten Change Konzept. Mit effektiven Strategien überzeugend nach innen und außen kommunizieren und nachhaltig implementieren.
Interventionen zur Veränderungen im Unternehmen können nur dann erfolgreich durchgeführt werden, wenn sie aufmerksam, differenziert und adäquat zur jeweiligen Zielgruppe begleitet werden. Dabei vermittle ich als erfahrene Übersetzerin zwischen den verschiedenen involvierten Unternehmensbereichen und unterschiedlichen Mitarbeiterebenen. Damit Veränderung gelingt.

Training

Brand Training: Marken-Schulungen und Umgang mit Corporate Design für Mitarbeiter und Agenturen.

Kommunikations-Training. Meinst du, was du sagst? Sprache ist mehr als Wörter. Grundlagen der Kommunikation. Gewaltfreie Kommunikation. Verbesserung der Kommunikation in Teams.

English

Brand management and communication

Consultant for strategic and operative brand management. I collaborate with teams on a range of brand management topics, such as: corporate identity, corporate design, brand architecture, brand positioning, brand strategy, brand guardianship, tone of voice, naming, branding, iconography, stationery, merchandising, corporate fashion, photo shoots, digital asset management, agency management, trade fairs and events, brand training, market research, translation of brand strategy into communication concepts, and integrated campaigns.

Processes

I help your company become more effective and efficient by optimizing, digitizing and implementing processes. This entails bringing to light existing waste and errors, and identifying their causes. A process must be thoroughly understood before it can be improved. That’s why I draw on the basic principles of SixSigma and Lean Management, which I apply in a pragmatic way to help you make lasting improvements.

Change Management

From an analysis and vision to a concrete change management plan. I help you get the buy-in of internal and external stakeholders through effective communication strategies that are then implemented sustainably. To drive change in a company, the measures must speak directly to the target audience at hand. As an experienced liaison, I bridge the gap between the different departments and employee involved, to ensure the desired change is a success.

Training

Brand training: I offer sessions on brand training and corporate design, for both employees and agencies.

Communication training: Do you actually mean what you say? Language is much more than just words. I educate people on everything from communication basics and non-violent communication to improving communication in teams.

Qualifikationen / Qualifications

Change Management Consultant, Acus Academy, 2019

Systemischer Business Coach / Systemic Business Coach, Acus Academy, 2019

Business English TOEIC 4 Skills, Level C1, 2018

Telefónica Black Belt Award für Unternehmerisches Handeln / Telefónica Black Belt Award for Entrepreneurship, 2014

Zertifizierte Trainerin, Bundesverband ausgebildeter Trainer und Berater BaTB , 2013
ca. 450 Trainingsstunden und Workshopmoderationen / Certified Trainer, Federal Association of Trainers and Consultants BaTB , 2013, approx. 450 hours as a trainer and workshop facilitator

LeanSixSigma Black Belt, Telefónica Oseelo 2013

Magister Artium Kunst- und Designgeschichte, Kunstpädagogik / M.A. Art and Design History, Art Education, Otto-Friedrich-Universität Bamberg, 1996

Loading